Prečo je náš výpredaj iný

28.1. 2021, Daniel Rufer
Prečo je náš výpredaj iný

Pred pár týždňami sme zahájili náš pravidelný sezónny výpredaj. Rozhodli sme sa, že sa vám pri tejto príležitosti pokúsime v krátkosti priblížiť našu obchodnú filozofiu a možno aj vysvetlíme, prečo u nás na megalomanské akcie sľubujúce zľavy AŽ 80% nenarazíte.

Nepredávame fast fashion

Na začiatku roka sme si dali predsavzatie spočívajúce vo väčšom zameraní sa na udržateľnosť nášho obchodu. Rozoslali sme našim zákazníkom dotazník v ktorom sme zbierali tipy, čo by sme mohli podľa vás zlepšiť. Potešilo nás, že veľké množstvo z vás oceňuje už naše doterajšie snahy o udržateľnosť. Dlhodobo sa totiž snažíme byť akýmisi arbitrami kvality a nepredávať oblečenie na jednu sezónu, ale poctivé kúsky, ktoré vám vydržia dlhé roky. Aj keď napríklad práve ide o výrobky zo sezónnych kolekcií.

S tým súvisí aj to, že sa zakaždým snažíme realisticky odhadnúť množstvo výrobkov, ktoré do sezónnej kolekcie zaradíme, bez toho aby sme na konci zimy či leta zistili, že máme sklady plné a musíme o mesiac, aj za cenu ohromných zliav, "nasilu" vypredať stovky kusov oblečenia.

Kvalitná práca niečo stojí

Každý rok sa v nejakej obmene opakuje prakticky tá istá situácia. Spustíme prvú vlnu výpredaja s plošnou zľavou 20% a vzápätí nasleduje reakcia niektorých zo zákazníkov, že dvadsať percent nie je úplne niečo, z čoho by boli odvarení. Trochu tomu rozumieme. V záplave obrích výpredajových ponúk sľubujúcich zľavy vo vyšších desiatkach percent, to skutočne nepôsobí ako neodmietnuteľná ponuka.

Banálne vysvetlenie spočíva v tom, že aj naše marže sú iné a samozrejme nižšie ako v prípade rýchlej módy vyrábanej za minimálne náklady v krajinách tretieho sveta. Predávať s obrími zľavami by pre nás vo výsledku znamenalo predávať so značnou stratou. Asi chápete, prečo toto nie je úplne cesta, ktorou by sme chceli ísť.

Zákazníkom sa neklame

Osobitné miesto v pekle je potom podľa nás vyhradené tým obchodníkom, ktorí si vo výpredajoch jednoducho vymýšľajú. Bežná taktika? Pridať medzi záplavu produktov zľavnených o 20% niekoľko málo produktov zľavnených o 70% a následne lákať zákazníkov na výpredaj so zľavou až 70%. Za nás absolútne neseriózne jednanie, ku ktorému sa nechceme a našťastie nemusíme znižovať.

To isté platí s umelým navyšovaním cien pred začiatkom výpredajových akcií - zdravíme v tejto súvislosti väčšinu internetových gigantov. Ani toto robiť nechceme a nebudeme.

Štyridsať a dosť

Naše sezónne výpredaje majú zásadne dve vlny. Tú prvú, kedy všetko zlacníme o 20% a tú druhú, kedy posledné zostávajúce kusy zlacníme o 40%. Žiadnych deväťdesiat dole, štyridsať a končíme, hlavne z dôvodov naznačených vyššie.

A tak to u nás chodí. Snáď sme vám našu filozofiu v tomto smere aspoň trochu objasnili. Za odmenu sa teraz napríklad môžete pozrieť, či v poctivom výpredaji nenájdete niečo, čo by sa vám hodilo.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte!

Daniel Rufer

Daniel Rufer

Autor článku

Dan je náš interný „spisovateľ“. V divokých začiatkoch fušoval aj inam, od toho sú tu teraz už ale povolanejší. Jeho neupravené vlasy sú vďačným terčom firemných anekdot.

Zaujíma vás viac? Chcete sa niečo spýtať?

Bohužiaľ tu zatiaľ nič nie je. Budeme však radi za každý komentár.