Ako sme po 5 rokoch redesignovali

19.8. 2021, Pavel Králíček
Ako sme po 5 rokoch redesignovali

Súčasný (minulý?) dizajn sme mali už od roku 2016. Dlhé roky dobre slúžil, ale postupne sa hromadili drobnosti, ktoré nám prestávali vyhovovať, až už ich bolo toľko, že sme sa vrhli na celkový redizajn.

Čo nám na minulom dizajne nevyhovovalo:

  • zle zapamätateľné logo
  • obmedzená farebná paleta - pracovali sme viac-menej len s bielou, šedou a zlatou
  • pridávaním nových funkcií sa nám e-shop začínal trochu graficky "rozbiehať"
  • technológia sa posunula, preto sme chceli aj vylepšiť responzivitu webu - ako pre malé, tak aj veľké obrazovky

Už takmer dva roky spolupracujeme s dizajnérom a kreatívnym riaditeľom Jaroslavom Maškom, ktorý má na starosti celú značku Beviro. Táto spolupráca na mňa mala bohužiaľ neblahý účinok - veľmi sa zvýšili moje estetické nároky. Čo okrem iného znamenalo, že mi náš starý web už nepripadal dostatočne krásny.

Zároveň som nechcel len jemný facelift, ale naozaj zmysluplný redesign založený na hlbšej myšlienke, podobne ako keď redesignoval napríklad Footshop.

Staré a nové gentlemanstvo

Premýšľali sme nad tým, čo je vlastne pre Gentleman Store charakteristické. Čo sa nám páči. Ako by vlastne mal nový web vyzerať. A pretože sme mali k dispozícii skutočne špičkového kreatívca, chceli sme ísť aj trošku proti prúdu - pretože sme vedeli, že sa nám to podarí ustáť.

Nebolo by nič jednoduchšie ako sa držať aktuálnych trendov. Logo urobiť moderným, čistým, čiernym písmom. Web by bol minimalistický a čisto biely. Vyzeral by dobre, svetovo, ale zároveň nedostatočne osobito a tuctovo. Podobne redesignovala v poslednej dobe napríklad Kara. A potom skrachovala, ale nehľadal by som v tom súvislosť.

Máme trochu výhodu, že slovo "gentleman" automaticky evokuje určitú vizuálnu predstavu. Kožené kreslá, dubové obloženie, cigary a whisky, klobúk, smoking, cviker. To je tá stereotypná a old-schoolová predstava. Ale takto náš obchod nevyzerá. Vlastne sme sa týmto konotáciám a prvkom vždy vyhýbali práve preto, že sú to klišé.

Gentlemanstvo v našom poňatí je totiž úplne súčasné. Snažíme sa túto ideu preniesť aj do 21. storočia a patrične ju aktualizovať. A práve z tohto spojenia starého a nového vznikla aj základná myšlienka redizajnu.

Staré a nové logo

Nové logo kombinuje 2 časti a 2 fonty - slovo "Gentleman" vyjadruje tradíciu a "Store" potom pridáva odkaz na modernú dobu a náš modus operandi - je to vlastne tlačidlo "Pridať do košíka". Každé slovo je tiež napísané iným fontom, po novom používame gentlemanský Victorian Orchid a moderný Halenoir.

"Gentleman Store" je pomerne dlhý názov a nepracuje sa s ním ľahko. Je tak dlhý, že interne o našej firme hovoríme ako o "gé-esku". Na druhú stranu si myslíme, že medzi zákazníkmi táto skratka nie je tak známa a používaná.

Chceli sme teda mať možnosť nejako pracovať aj s touto skratkou - nový symbol sa preto dá použiť aj pre pomenovanie ďalších projektov, ako napr. GS Barbershop.

Starý a nový web

Starý web sa vyvíjal v priebehu rokov trochu živelne. Ako firma rástla a pridávali sme nové prvky a funkčnosti, bol už web trochu neučesaný. A možno až príliš jednoduchý a šablonovitý. Svojho času síce pôsobil minimalisticky a moderne, ale podobný vzhľad sa postupne stal viac-menej štandardom. Chceli sme ho urobiť tiež o niečo osobitejší, aby to neboli len fotky produktov na bielom pozadí...

Novú podobu webu mala na starosť agentúra Biceps Digital s ktorou sme mali výbornú skúsenosť už pri navrhovaní webu pre Beviro. Podarilo sa im skvelo aplikovať vizuálny štýl do webového prostredia a zaradiť, prípadne nás odradiť od niektorých nápadov, ktoré by v praxi nefungovali. Inovovali a rozšírili sme tiež farebnú paletu, zlatá už nie je tak veľmi dominantná a celý web hlavne vďaka hlavičke trošku stmavol.

Medzi najväčšie zmeny patrí detail produktu s väčšími fotkami, prepracované hlavné menu, nový vzhľad blogu a "učesanie" všetkých ostatných stránok.

Záverom

Dúfame, že sa vám naša nová vizuálna identita a web budú páčiť, pre nás ale práca ešte zďaleka nekončí. Musíme redesignovať všetky ostatné materiály a prepísať vizuálnu identitu do celého zvyšku firmy. Ak teda dostanete zásielku v krabici so starým logom, neľakajte sa - len najskôr musíme spotrebovať tie staré. Vyhadzovať by ich nebolo moc ekologické.

Budem rád, keď mi napíšete svoje dojmy z redizajnu (alebo nahlásite prípadné chyby) na e-mail redesign@gentlemanstore.cz

Všetky správy si prečítam a budem sa snažiť aj obratom odpovedať.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte!

Pavel Králíček

Pavel Králíček

Autor článku

Pavel, to je otec zakladateľ. Človek, ktorý vám skoro vždy dokáže poradiť. Možno práve preto, že väčšinu vecí z našej ponuky vyskúšal na vlastnej koži.