Ako sa obliekajú muži? Stylista v druhom diele seriálu hodnotí outfity z ulice

3.10. 2023, Petra Martínková & Filip Proučil
Ako sa obliekajú muži? Stylista v druhom diele seriálu hodnotí outfity z ulice

Vedia, alebo nevedia sa muži obliekať? Otázka, ktorá zvádza k zovšeobecňovaniu, a napriek tomu na ňu vždy dôjde, keď je reč o pánskej móde. Faktom je, že svet pánskej módy je plný predsudkov a „zaručených právd“. Námietkou, ponožky v sandáloch sú zlo, dobre oblečený muž rovná sa intelektuál, ktorý nedokáže zaskrutkovať žiarovku (hlúposť), výrazné farby sa pre mužov nehodia (hodia, ide o príležitosť) a košeľa s krátkym rukávom je dostatočne reprezentatívny kúsok (nie je, je maximálne voľnočasová).

Ako je to ale s pánskou módou naozaj? Nemajú muži v tuzemsku vkus, nevedia sa dobre obliekať a správne kombinovať? Alebo je to inak? Na to sme sa pýtali v prvom diele nášho seriálu o móde z ulice. A pýtame sa na to aj v druhom diele, kedy sme sa vydali do centra mesta, aby sme preskúmali pánske outfity a zistili, čo nosia bežní muži v bežné dni a spýtali sa, či a ako riešia svoj štýl. A rovnako ako v minulom článku sme aj teraz požiadali odborníka na pánsku módu, popredného českého stylistu a šéfa Asociácie stylistov a vizážistov, Petra Lukeša, aby štvoricu outfitov zhodnotil. Ako dopadla naša druhá „módna polícia“? Pozrite sa sami!

Outfit 1

Trenčkot, úzke chinos a hnedé semišové chelsea topánky vytvárajú skvelú harmóniu. Šál pridáva pekný kontrast. Napriek tomu by výsledok mohol byť ešte o niečo lepší s originálnym trenčkotom od Burberry alebo Aquascutum, ktorý by mohol tento mladý gentleman nájsť napríklad v nejakom vintage obchode. Avšak určite ide o veľmi dobrý outfit.

Outfit 2

Oba nasledujúce outfity sú tak trošku retro. Na mužovi vpravo v podstate nemám čo zásadné vytknúť, je to dobrý outfit. Teda až na jeden detail, ktorý by som však mal vytknúť skôr výrobcovi nohavíc a to zlý prechod vzoru vo švoch. V každom prípade ide o podarený štýl. Možno by som k dokonalosti volil výstrih svetra do véčka, vyhrnul nohavice a zrovnal opasok tak, aby bol na strede. V našich končinách nie je sveter v nohaviciach úplne bežnou vecou, ale pán si ho vzhľadom na svoju postavu môže bez problémov dovoliť.

Mužovi vľavo by prospelo viac kontrastu. K bledo modrej košeli by som volil skôr tmavo modré džínsy, pridal by som nejaký kontrastný prvok, ako je napríklad náramok alebo šatka a ohrnul by som manžetu na džínsoch. Zrkadlové okuliare, v ktorých nie sú vidieť oči, by som vymenil za iné.

Čierne topánky s čiernym pásikom pôsobia k modrej farbe tvrdo, volil by som radšej sedlovo hnedú a nebál by som sa semišu. Dôležité je nezabúdať na úpravu topánok, napokon topánky sú vizitkou celého outfitu.

Zároveň by bolo lepšie v tejto formálnejšej košeli toľko neukazovať hruď a nechať rozopnutý iba jeden gombík. A väčšiu starostlivosť by si zaslúžila košeľa v nohaviciach.

Outfit 3

Aj casual outfit môže byť zaujímavý, ale tu je príliš veľa brandingu. Mikine by prospelo maximálne malé logo na ľavej strane na hrudi. Topánky by mali byť čisté a bez diery, tá patina, ktorú si na topánkach ceníme, má vyzerať inak. Čierne džínsy do dobrého štýlu nepatria a klasická indigová by vytvorila dramaticky lepší dojem. Tento pán má potenciál mať štýl a mohol by byť zaujímavejší.

Outfit 4

Na tomto mužovi je vidieť, že mu na štýle záleží a chce sa prezentovať ako jedinečná a individuálna osobnosť. Celý outfit vyžaruje rebéliu a alternatívnosť. Martensky s ikonickým žltým šitím vytvárajú dokonalý základ k celkovému vzhľadu. Každá nová generácia bude vždy hľadať vlastnú verziu "Rebela bez príčiny" a táto je jedna vydarená z tých súčasných.


Páčil sa vám článok? Zdieľajte!

Petra Martínková & Filip Proučil

Petra Martínková & Filip Proučil

Autor článku

Petra je dlhoročná novinárka a tlačová hovorkyňa, ktorá prešla redakciou Ľudových aj Hospodárskych novín v Česku, neziskovkou aj korporátom. V Gentleman Store riadi obsah a snaží sa kultivovať pánsku reč. Filip je správca našich sociálnych sietí, obsahový marketér, certifikovaný stylista a lovec čerstvej inšpirácie. Jednoducho svieži vietor v marketingu.

Zaujíma vás viac? Chcete sa niečo spýtať?

Bohužiaľ tu zatiaľ nič nie je. Budeme však radi za každý komentár.