Rozhovor: Cítim, že Bellroy ide správnym smerom

23.4. 2020, Daniel Rufer
Rozhovor: Cítim, že Bellroy ide správnym smerom

Ako každý rok o takomto čase, aj tento rok sme vyrazili na zimnú edíciu veľtrhu Pitti Uomo. A ako každý rok sme sa tam stretli s kolegami z Bellroy. S drobným oneskorením teraz prinášame rozhovor, ktorý sme tam pri tej príležitosti pripravili. Dozviete sa v ňom napríklad, aké novinky Bellroy chystá, ako sa im celkovo darí a ako je to s tým ich surfovaním.

Sme tu na Pitti Uomo v stánku Bellroy. Môžeš sa na úvod našim čitateľom predstaviť a povedať im, čo máš v Bellroy na starosti?

Ahoj, som Rich a aktuálne mám pod palcom ázijskú veľkoobchodnú distribúciu.

Ako dlho tu už Bellroy vlastne je a kto za nim stojí?

Bellroy založili už takmer pred desiatimi rokmi dvaja kamaráti - Andy a Hadrian - ktorí pôvodne pracovali ako dizajnéri surfov. V tom čase založili blog s názvom Carryology, ktorého cieľom bolo hľadať lepšie spôsoby, ako nosiť veci - či už v peňaženkách alebo v batohoch. Postupne sa začali baviť o tom, že by takúto batožinovú revolúciu mohli sami začať. Začali peňaženkami, ktoré boli v tom čase už naozaj dlhú dobu úplne rovnaké, nikam sa nevyvíjali, nijako sa nezlepšovali.

Bellroy a surfovanie - čo ešte majú tieto dve veci spoločné?

Veľa. Názov Bellroy vznikol spojením názvov dvoch miest, kde máme kancelárie - jedna je v Bells Beach, druhá vo Fitzroy, čo je v podstate taká umeleckejšia časť Melbourne. V každej z kancelárií to funguje trochu inak. A práve v tej v Bells Beach skoro všetci surfujú. Vždy o jedenástej a potom o štvrtej popoludní sa každý ide pozrieť hore, aké sú vlny. V prípade že dobré, zhruba polovica kancelárie sa zoberie, vezme surf a ide na to.

Koľko vás dnes vlastne v Bellroy je? Vyrástli ste veľmi? A aký bol váš minulý rok?

V tento moment zhruba stovka. Posledné roky sme sa veľmi venovali tomu, aby sme nabrali dobrých ľudí. To je základ, práca sa pre nich potom už vymyslí ľahko. Ja som sa sem vlastne dostal ešte predtým, než sme nabehli na tie striktné kritériá. Keby to takto bolo už vtedy, asi tu nepracujem. (smiech)

Minulý rok sa nám vážne vydaril, čo do noviniek, tak aj do spokojnosti našich zákazníkov. Cítim, že ideme správnym smerom.

Čo je vlastne teraz pre Bellroy hlavnou prioritou? Stále sú to peňaženky, alebo sa to už trochu zmenilo?

U nás to je všeobecne o lepšom nosení vecí. Na niektoré potrebujete batoh, na niektoré peňaženku, na niektoré kryt. Nech už potrebujete prenášať čokoľvek, tak my s dostatočnou istotou práve premýšľame nad tým, ako to robiť príjemnejšie.

Čo chystáte na tento rok, čo bude vaša ďalšia veľká vec?

Predsa len nemôžem všetko prezradiť. (smiech) Ale teraz vážne, chystáme nejaké parádičky. Tou prvou sú samozrejme naše desiate narodeniny, na ktoré sme si pripravili pár prekvapení.

Budúcou hmatateľnou novinkou bude rad peňaženiek a batoh Apex. Nie náhodou sme sa v rámci neho znova pozreli na Slim Sleeve, jednu z našich vôbec prvých peňaženiek. Vyskúšali sme nejaké nové techniky a skúsili opäť trochu iný formát. Použili sme laminovanú verziu vo forme tvarovanej kože a výsledok, aspoň dúfam, ľudí poteší, pretože výsledná peňaženka je zaujímavá, samozrejme efektívna, navyše sa s ňou skvelo pracuje. V podobnom duchu sme pripravili aj Apex Passport Sleeve.

No a potom tu je Apex batoh. V podstate sme vzali všetko, čo o batohoch vieme a spojili to do minimalistického a efektívneho batohu. Naozaj paráda!

Keby si si musel vybrať tri veci od Bellroy, ktoré ti zlepšujú a uľahčujú život, ktoré by to boli?

Pre mňa je to určite Phone Case na 3 karty, ktorý tu mám so sebou. Strašne užitočná vec, hlavne keď som v Austrálii. Pokojne si môžem vyjsť von len s týmto, pretože viac ako tri karty obvykle nepotrebujem. Navyše to puzdro skvelo chráni môj telefón. Jednému z našich spoluzakladateľov na vianočnej párty v zábavnom parku vypadol telefón z vrecka, práve keď bol na ruskom kole, asi z dvadsiatich metrov. Odrazil sa párkrát o koľaje, pristál dole v kaluži a, čuduj sa svetu, nič sa mu nestalo. Puzdro to trochu schytalo, ale telefón samotný neutrpel žiadnu ujmu.

Číslo dva je veľmi vrecková, ale o to praktickejšia záležitosť - puzdro na kľúče Key Cover Plus. Zmestia sa mi do neho všetky kľúče, vrátane jedného obzvlášť archaického, ktorý mám od svojej dodávky, šetrí mi miesto, nič mi neškriabe telefón. Skvelá záležitosť, aj keď si idem napríklad len zabehať. Navyše starne do krásy.

A trojkou musí byť niektorý z batohov. V tento moment - to hovorím preto, že vďaka svojej práci si môžem naše batohy rôzne meniť a požičiavať - ​​mám veľmi rád náš Classic Backpack. Dva som pred časom kúpil ako školské tašky pre svoje dcéry a jeden som si teraz požičal, keď som išiel plávať. To vám bola paráda, všetko som si tam pekne usporiadal, zips šliapal ako po masle, až ma to, podobne ako našich zákazníkov, nútilo sa s ním stále hrať - to je mimochodom taká naša drobná vychytávka, pretože máme vyladené napätie švov. Normálne by som si pritom pre seba kúpil nejaký väčší batoh, aj preto ma donedávna ani nenapadlo Classic Backpack skúsiť, ale teraz mi došlo, že tento rozmer je veľmi praktický a na väčšinu aktivít dostatočný. Moc sa mi nechce ho dcére opäť vrátiť. (smiech)

Časy sa menia, ako sa hovorí. Prechod od hotovosti k platobným kartám už nejakú dobu prebieha, dnes už ale aj tie karty často nahrádzajú mobilné aplikácie. Ako na toto Bellroy reaguje?

Podľa mňa to je veľmi závislé od toho, v akej časti sveta sa človek pohybuje. Niekde, napríklad v Japonsku alebo v Nemecku, sa stále veľmi často používa hotovosť, dokonca aj mince. A tak sme vyvinuli peňaženky, ktoré to reflektujú. Inde, napríklad v Číne, už pomaly nepoužívajú ani tie karty, vystačia si s mobilmi. A preto tu je zase ten náš Phone Case. Alebo si vezmite napríklad Slim Sleeve. Túto peňaženku sme pôvodne navrhli na karty aj bankovky, ale v Škandinávii ju nikto nepoužíva na nič iné, ako na samotné karty. V rôznych regiónoch máme hold rôzne bestsellery.

Teraz sme otvorili obrovskú novú kapitolu a síce tie už spomínané batohy. Celkovo by som povedal, že pokrývame našim zákazníkom toľko potrieb, že práve odklon od hotovosti pre nás nebude zásadný problém.

Je dnes Bellroy už globálnou značkou? Zaobstará človek vaše výrobky kdekoľvek na svete?

Rozhodne. Aj preto máme v logu sovu - sovy totiž žijú po celom svete, na piatich kontinentoch. Je to vlastne také globálne zviera. Vždy sme to tak videli, ale teraz už tou globálnou značkou naozaj sme, pretože sme fyzicky nejakým spôsobom prítomní vo viac než 100 krajinách.

Stretávame sa tu už pár rokov, niekedy zájdeme na večeru, niekedy na pár drinkov. Spomínaš si na nejaké vtipné historky z týchto stretnutí?

Moja obľúbená je určite tá, ako ste si požičali malé lietadlo a jednoducho sem z ČR prileteli. To ma celkom ohromilo, bolo to dosť v štýle Jamesa Bonda. (smiech)

Čo si celkovo myslíš o Pitti? Máš pocit, že sa to tu z roka na rok nejako mení?

Pitti je určite môj najobľúbenejší veľtrh, toto je moja desiata návšteva, ak sa nemýlim. Je to tu skvelo zorganizované, sú tu skvelé značky a nemenej zaujímaví zákazníci. Navyše tomu prispieva aj to parádne miesto, Florencia so všetkým svojim skvelým jedlom a scenériami je jednoducho nádherná. Veľmi rád sa sem vraciam, navyše mi príde, že to tu je z roka na rok lepšie a lepšie.

A obligátna otázka na záver - bol si niekedy na Slovensku alebo v Česku?

Ešte nie, ale raz by som rád zavítal. Keď to urobím, budete každopádne prví, komu po pristátí zavolám.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte!

Daniel Rufer

Daniel Rufer

Autor článku

Dan je náš interný „spisovateľ“. V divokých začiatkoch fušoval aj inam, od toho sú tu teraz už ale povolanejší. Jeho neupravené vlasy sú vďačným terčom firemných anekdot.

Zaujíma vás viac? Chcete sa niečo spýtať?

Bohužiaľ tu zatiaľ nič nie je. Budeme však radi za každý komentár.